Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu

Obsługa konta czytelnika w sytemie Alma - pytania i odpowiedzi

Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Obsługa konta czytelnika w sytemie Alma - pytania i odpowiedzi - Obsługa konta czytelnika w sytemie Alma - pytania i odpowiedzi” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Obsługa konta czytelnika w sytemie Alma - pytania i odpowiedzi

Aktualności

2023-03-27 10:11
  1. Jak zalogować się po raz pierwszy na swoje konto biblioteczne w nowym systemie?

 

  • wejdź na stronę gbp.samborzec.pl i wybierz KATALOG (zielony symbol książki na górze strony) po przejściu do katalogu, w prawym górnym rogu strony znajduje się ZALOGUJ
  • w miejscu ID użytkownika wpisz numer karty czytelnika, jeśli nie znasz nr karty czytelnika istnieje możliwość wpisania nr PESEL
  • w miejscu hasło ponownie wpisz dane z miejsca ID użytkownika (nr kart lub pesel) i kliknij LOGOWANIE
  • w tym momencie system sprawdza, czy taki czytelnik istnieje i po pozytywnej weryfikacji otwiera okno, gdzie należy wprowadzić swój podstawowy identyfikator lub zarejestrowany adres e-mail (system domyślnie umieszcza wpisywane wcześniej ID użytkownika) i klikasz WYŚLIJ
  • na swoim koncie mailowym sprawdź, czy otrzymałeś wiadomość z instrukcją zmiany hasła (należy również sprawdzić folder spam) i postępuj zgodnie z zaleceniami
  • po dokonaniu zmiany hasła należy ponownie poprzez stronę gbp.samborzec.pl wejść w katalog i zalogować się

 

  1. Gdzie znajdują się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące mojego konta/wypożyczeń/zamówień?

 

  • w górnym prawym rogu znajduje się panel czytelnika. Wchodząc w KARTA BIBLIOTECZNA znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze informacje

 

  1. Jak zmienić hasło do konta bibliotecznego?
  • zaloguj się (patrz wyżej)
  • wejdź w panel czytelnika, następnie w KARTA CZYTELNIKA
  • wybierz DANE OSOBOWE, a następnie AKTUALIZACJA DANYCH DO LOGOWANIA
  • postępuj zgodnie z instrukcją, a na końcu potwierdź zmiany wciskając ZAPISZ

 

  1. Co zrobić, żeby otrzymywać powiadomienia dotyczące terminów zwrotów/stanu rezerwacji?

Ważne jest, aby podczas zapisu podać swój aktualny adres e-mail. W każdej chwili można go zaktualizować/uzupełnić, odwiedzając Bibliotekę lub telefonując.

 

  1. Jak przedłużyć termin zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych?
  • zaloguj się (patrz wyżej)
  • wejdź w panel czytelnika, następnie KARTA CZYTELNIKA
  • wybierz MOJE WYPOŻYCZENIA
  • możesz wybrać opcję PROLONGUJ WSZYSTKO LUB PROLONGUJ przy wybranym tytule, wówczas pojawia się komunikat „Przedłużenie zarejestrowane” a obok tytułu pojawia się nowy termin zwrotu
  • termin zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych można przedłużyć 2 razy, w okresie 7 dni od planowanej daty zwrotu na kolejne 35 dni
  • UWAGA! Wypożyczone materiały biblioteczne nie mogą być przetrzymane, nie można przedłużyć terminu zwrotu pozycji zarezerwowanych przez innych czytelników. Przy próbach przedłużenia pojawia się wtedy komunikat „Egzemplarz posiada zamówienia”.

 

  1. Jak zamówić książkę/audiobook/film przez katalog?
  • zaloguj się (patrz wyżej)
  • odszukaj interesującą Cię pozycję w katalogu
  • następnie, jeśli chcesz zamówić książkę wybierz ZAMÓW
  • wybierz WYŚLIJ ZAMÓWIENIE jeśli zamówienie udało się zarejestrować, pojawi się komunikat „Twoje zamówienie zostało pomyślnie złożone”
  • na swoim koncie możesz sprawdzić status zamówienia
  • stan realizacji zamówienia możesz sprawdzić, wybierając w panelu górnym zakładkę MOJE ZAMÓWIENIA
  • WAŻNE: chcąc zamówić książkę ważne jest, aby sprawdzić status danej książki: jej dostępność. Jeśli przy książce wyświetla się informacja „WYPOŻYCZONY” oznacza to, że zamawiając pozycję ustawiasz się w kolejce
  • Stan realizacji zamówienia należy sprawdzić, wybierając w panelu górnym zakładkę ZAMÓWIENIA
  • UWAGA: zamówione książki na półce rezerwacji czekają 7 dni.

 

  1. Jak sprawdzić historię wypożyczeń?
  • zaloguj się (patrz wyżej)
  • wejdź w panel czytelnika, następnie KARTA CZYTELNIKA
  • wybierz WYPOŻYCZENIA
  • wybierz rozwinięcie przy AKTYWNYCH WYPOŻYCZENIACH
  • wybierz POPRZEDNIE WYPOŻYCZENIA (to jest historia Twoich wypożyczeni).

 

  1. Co zrobić w przypadku blokady konta?

Twoje konto może zostać zablokowane z kilku powodów np. wygaśnięcia ważności konta, przetrzymania wypożyczonych pozycji. W takim przypadku najlepiej skontaktować się z Biblioteką.

 

  1. Co zrobić, kiedy limit przedłużeń został już wyczerpany lub termin zwrotu został przekroczony, a Ty dalej potrzebujesz bibliotecznych zbiorów?

W takiej sytuacji należy zwrócić zbiory do Biblioteki i jeśli nie będzie dalszych zamówień na dane pozycje, wypożyczyć je ponownie.

 

  1. Czy można sprawdzić, czy książka, której nie ma w katalogu Gminnej Biblioteki Publicznej w Samborcu, znajduje się w katalogu innej Biblioteki?

Tak, można to zrobić, ale trzeba zaznaczyć w opcji wyboru przeszukiwania POŁĄCZONE KATALOGI. Jeśli poszukiwanej książki nie ma w katalogu Gminnej Biblioteki Publicznej w Samborcu, ale znajduje się w katalogu innej Biblioteki w Polsce można skorzystać z WYPOŻYCZALNI MIĘDZYBIBLIOTECZNEJ. W tym celu należy skontaktować się z Biblioteką ( tel. 15 831 44 43 w. 24, e-mail: gbp.samborzec@poczta.onet.eu)

 

 

Gminna Biblioteka Publiczna w Samborcu

Samborzec 43
27-650 Samborzec
Tel.: 15 831 44 43 wew.24
E-mail: biblioteka@gbpsamborzec.pl
NIP: 864-17-26-284, Regon: 292860130

Statystyki

Licznik odwiedzin:165 292
Dzisiaj:42
Gości on-line:0
Twoje IP:216.73.216.110
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.