Aktualności
- Jak zalogować się po raz pierwszy na swoje konto biblioteczne w nowym systemie?
- wejdź na stronę gbp.samborzec.pl i wybierz KATALOG (zielony symbol książki na górze strony) po przejściu do katalogu, w prawym górnym rogu strony znajduje się ZALOGUJ
- w miejscu ID użytkownika wpisz numer karty czytelnika, jeśli nie znasz nr karty czytelnika istnieje możliwość wpisania nr PESEL
- w miejscu hasło ponownie wpisz dane z miejsca ID użytkownika (nr kart lub pesel) i kliknij LOGOWANIE
- w tym momencie system sprawdza, czy taki czytelnik istnieje i po pozytywnej weryfikacji otwiera okno, gdzie należy wprowadzić swój podstawowy identyfikator lub zarejestrowany adres e-mail (system domyślnie umieszcza wpisywane wcześniej ID użytkownika) i klikasz WYŚLIJ
- na swoim koncie mailowym sprawdź, czy otrzymałeś wiadomość z instrukcją zmiany hasła (należy również sprawdzić folder spam) i postępuj zgodnie z zaleceniami
- po dokonaniu zmiany hasła należy ponownie poprzez stronę gbp.samborzec.pl wejść w katalog i zalogować się
- Gdzie znajdują się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące mojego konta/wypożyczeń/zamówień?
- w górnym prawym rogu znajduje się panel czytelnika. Wchodząc w KARTA BIBLIOTECZNA znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze informacje
- Jak zmienić hasło do konta bibliotecznego?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- wejdź w panel czytelnika, następnie w KARTA CZYTELNIKA
- wybierz DANE OSOBOWE, a następnie AKTUALIZACJA DANYCH DO LOGOWANIA
- postępuj zgodnie z instrukcją, a na końcu potwierdź zmiany wciskając ZAPISZ
- Co zrobić, żeby otrzymywać powiadomienia dotyczące terminów zwrotów/stanu rezerwacji?
Ważne jest, aby podczas zapisu podać swój aktualny adres e-mail. W każdej chwili można go zaktualizować/uzupełnić, odwiedzając Bibliotekę lub telefonując.
- Jak przedłużyć termin zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- wejdź w panel czytelnika, następnie KARTA CZYTELNIKA
- wybierz MOJE WYPOŻYCZENIA
- możesz wybrać opcję PROLONGUJ WSZYSTKO LUB PROLONGUJ przy wybranym tytule, wówczas pojawia się komunikat „Przedłużenie zarejestrowane” a obok tytułu pojawia się nowy termin zwrotu
- termin zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych można przedłużyć 2 razy, w okresie 7 dni od planowanej daty zwrotu na kolejne 35 dni
- UWAGA! Wypożyczone materiały biblioteczne nie mogą być przetrzymane, nie można przedłużyć terminu zwrotu pozycji zarezerwowanych przez innych czytelników. Przy próbach przedłużenia pojawia się wtedy komunikat „Egzemplarz posiada zamówienia”.
- Jak zamówić książkę/audiobook/film przez katalog?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- odszukaj interesującą Cię pozycję w katalogu
- następnie, jeśli chcesz zamówić książkę wybierz ZAMÓW
- wybierz WYŚLIJ ZAMÓWIENIE jeśli zamówienie udało się zarejestrować, pojawi się komunikat „Twoje zamówienie zostało pomyślnie złożone”
- na swoim koncie możesz sprawdzić status zamówienia
- stan realizacji zamówienia możesz sprawdzić, wybierając w panelu górnym zakładkę MOJE ZAMÓWIENIA
- WAŻNE: chcąc zamówić książkę ważne jest, aby sprawdzić status danej książki: jej dostępność. Jeśli przy książce wyświetla się informacja „WYPOŻYCZONY” oznacza to, że zamawiając pozycję ustawiasz się w kolejce
- Stan realizacji zamówienia należy sprawdzić, wybierając w panelu górnym zakładkę ZAMÓWIENIA
- UWAGA: zamówione książki na półce rezerwacji czekają 7 dni.
- Jak sprawdzić historię wypożyczeń?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- wejdź w panel czytelnika, następnie KARTA CZYTELNIKA
- wybierz WYPOŻYCZENIA
- wybierz rozwinięcie przy AKTYWNYCH WYPOŻYCZENIACH
- wybierz POPRZEDNIE WYPOŻYCZENIA (to jest historia Twoich wypożyczeni).
- Co zrobić w przypadku blokady konta?
Twoje konto może zostać zablokowane z kilku powodów np. wygaśnięcia ważności konta, przetrzymania wypożyczonych pozycji. W takim przypadku najlepiej skontaktować się z Biblioteką.
- Co zrobić, kiedy limit przedłużeń został już wyczerpany lub termin zwrotu został przekroczony, a Ty dalej potrzebujesz bibliotecznych zbiorów?
W takiej sytuacji należy zwrócić zbiory do Biblioteki i jeśli nie będzie dalszych zamówień na dane pozycje, wypożyczyć je ponownie.
- Czy można sprawdzić, czy książka, której nie ma w katalogu Gminnej Biblioteki Publicznej w Samborcu, znajduje się w katalogu innej Biblioteki?
Tak, można to zrobić, ale trzeba zaznaczyć w opcji wyboru przeszukiwania POŁĄCZONE KATALOGI. Jeśli poszukiwanej książki nie ma w katalogu Gminnej Biblioteki Publicznej w Samborcu, ale znajduje się w katalogu innej Biblioteki w Polsce można skorzystać z WYPOŻYCZALNI MIĘDZYBIBLIOTECZNEJ. W tym celu należy skontaktować się z Biblioteką ( tel. 15 831 44 43 w. 24, e-mail: gbp.samborzec@poczta.onet.eu)